محمد (ص) کیست ؟
کسی که دلش خانه کل بشری است .
کسی که جمال محبّت خدا بر مردم است .
کسی که حوای ذاتش را یافته ولذا انسان کامل است.
کسی که آتش دوزخ را بر جان خرید و خلق را شفاعت نمود .
کسی که خداوند را بر خود عاشق نمود .
کسی که بدنش تبدیل به نور مطلق شد و لذا سایه نداشت .
کسی که به واسطه محبّت در ھمین دنیا فنا ناپذیر شد .
کسی که خداوند را در جمال انسان دیدار نمود .
کسی که ابلیس را به سجده کشاند .
کسی که مکتب اصالت فقر را بنا نهاد و به فقر خود افتخار نمود و این افتخار را اعلان کرد .
کسی که جمال پروردگار را به ارث برد و زیباترین انسان شد .
کسی که مذھب جمال پرستی را پدید آورد و پیروانش بر جمالش درود می فرستند .
کسی که مکتب اصالت انسان را کامل کرد که ھمانا امامت است .
کسی که بنیاد نژادپرستی را در خود و مذھبش برانداخت و بدینگونه ریشه کفر را سوخت .
کسی که مقصود دینش را زن قرار داد و آن فاطمه بود .
کسی که مرد سالاری را واژگون کرد .
#محمد_ص_کیست
#فلسفه_شخصیتها مقاله ۴۰
#دائره_المعارف_عرفانی جلد سوم
#استاد_علی_اکبر_خانجانی
@khanjanyaliakbar
چه دردناک است...
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت شب زنده داریهائی که به فسق و فجور بگذرد.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت عباداتی که به قصد رسیدن به آرزوھا باشد.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت علمی که به نیّت سلطه گری باشد.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت رابطه ای که به نیّت استفاده دنیوی باشد.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت محبتی که بر اساس منّت باشد.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت آینده پرستان.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت ھر عداوت.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت ھر ریا.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت ظاھر پرستان.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت ثروت اندوزی.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت اعتقادات کتابی.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت ھر حکومتی و حزب وفرقه ای.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت غرور.
* ای فرزند آدم و حوا !
چه دردناک است عاقبت دشمنی با دین.
#کتاب_جانشین_خدا
@khanjanyaliakbar
پدیده شناسی توحیدی
1- توحید یعنی یگانگی و یکی بودن. یکی بودن در درون و برون. یکی بودن در ذات و صفات. یکی بودن در افعال و امیال. یکی بودن در صورت و سیرت. یکی بودن در عدد و معنا. یکی بودن با خود و غیر خود. یکی بودن در بود و نبود. یکی بودن در خیر و شر. یکی بودن در همه حال و همه مکانها و همه زمانها.
از کتاب پدیده شناسی توحیدی تألیف استاد علی اکبر خانجانی